torsdag 10 januari 2013

Här är vägen som jag cyklar på till skolan varje morgon! (Inte på helger, det vore ju knasigt)

Cykla är bra!
Det borde vara allas nyårslöfte. Cykla mer.

På tal om nyårslöften ska jag bli, nej, ÄR jag vegetarian!! Är ganska stolt över mig själv, om någon har tips på rolig veg-mat feel free to share!
Jävligt drygt att många äldre(i alla fall mina päron och min farmor) typ inte fattar varför man blir vegetarian! Det är ju HUUR bra som helst för miljön och har ni tänkt på hur köttet framställs osv... (är själv inte så påläst men vafan)  Trodde ej att jag skulle få möta ett sådant motstånd--> så en shout out till alla er som är vegetarianer och som fajtas mot alla köttianer!!

HARE!

4 kommentarer:

  1. åh anna nu måste jag bara kommentera hehe. för det första: grattis, du borde vara stolt!! sedan det här med hur folk reagerar och hur mycket folk bryr sig om något som inte alls påverkar dem själva är väldigt ironiskt, tragiskt, ologiskt, ja hur man nu vill se på det. du kan ju tänka dig hur mycket sånt som du råkat ut för nu jag själv fått stå ut med i typ 15 år. men oftast skiter man bara i konservativa idioter som lägger sig i, för man vet ju att man gör rätt bara det känns bra för en själv. om du tänker såhär:bara de argument du räknar upp ovan väger LÄTT upp argumentet "jag äter kött för att...det är gott och folk har alltid gjort det". ja du är inte ensam i alla fall! stay strong eller nåt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, först och främst tack!!
      Jag kan inte ens tänka mig hur mycket skit du har fått av folk som inte kan låta bli att lägga sig i andras matvanor och bara klaga och hacka på de som är vegetarianer! Blev aspeppad av din kommentar:)
      Stay strong you too!

      Radera
  2. Duktigt av dig Anna! Hoppas du inte ser ner allt för mycket på oss köttätare men vi har tyvärr inte fantasin eller "styrkan" till att sluta!
    Men du gör helt rätt i att göra vad som känns bäst för dig! Tycker det är duktigt av dig men jag kommer nog ändå alltid förbli kötterian (fast kanske inte på måndagar... man vet aldrig)

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Nej jag tror inte att jag ser ner på dem som äter kött men!
    Man ska ju äta det man själv vill men jag gillar absolut inte när folk äter mer kött än nödvändigt(man överlever ju utan det och om man tycker det är nödvändigt kan man ju äta lite och inte typ frossa i det) och om man klagar på de som är vegetarianer!

    Veg-måndagar låter som en awesom ide!! :)

    SvaraRadera